Welke arbeidsvoorwaarden heeft mijn payroll medewerker?
Steeds meer Nederlanders zijn in dienst bij en werken via een payroll bedrijf. Het is voor u als werkgever belangrijk om te weten welke arbeidsvoorwaarden uw medewerker heeft wanneer wij als payroll bedrijf uw medewerkers verlonen.
Beloning
Onze werknemers hebben zowel primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden. Onder primaire voorwaarden verstaan we de beloning. De beloning die uw medewerker krijgt wordt door u, in samenspraak met ons, vastgesteld. Is er geen cao van toepassing op uw bedrijf? Dan mag u, met in acht neming van het wettelijk minimum loon, zelf een salaris bepalen.
Is er een cao van toepassing op uw bedrijf of bedrijfstak? Dan passen wij de beloningsstructuur toe van die betreffende cao.
Secundaire arbeidsvoorwaarden
In de diverse cao’s staan ook diverse secundaire arbeidsvoorwaarden beschreven. De medewerker krijgt bij ons vakantiegeld (8%) en vakantiedagen (20 dagen per jaar bij een full-time dienstverband). Uiteraard kunnen wij, namens u, een hoger percentage vakantiegeld of meer vakantiedagen reserveren. Uw beloningsregeling of de cao waar u onder valt is leidend.
Wanneer de medewerker ziek is wordt hij gewoon doorbetaald. Een medewerker kan bij ons ook bijzonder verlof opnemen bij een huwelijksfeest of begrafenis. Tot slot kan de medewerker aanspraak maken op de transitievergoeding. Zo voldoen wij aan de wettelijke verplichtingen.
Wilt u meer weten over primaire of secundaire arbeidsvoorwaarden? Neem dan contact met ons op
Andere veelgestelde vragen werkgevers
- Waarom payroll als ik prettig samenwerk met een uitzendbureau?
- Voor welke branche en onderneming is payroll geschikt?
- Is payrolling voor mij interessant?
- Hoe kan ik een medewerker aanmelden voor payroll?
- Hoe weet ik dat jullie aan de betalingsverplichting van de Belastingdienst voldoen?